Nytt år och nytt försök :)

Jag ska göra ett nytt försök med frasses veckoträningar. Förra året så hade vi som mål att göra en miljöträning/promenad i veckan, tyvärr så höll det bara fram till vecka 38 pga av personliga orsaker och det blev Frasse som blev lidande. Så nu ska jag göra ett nytt försök, men har valt att döpa det till veckans träning.

Jag ska utsätta Frasse för situation som kan vara lite jobbig för han, ex:
# Passivitetsträning i hundmiljö ex SBK ( Frasse har det jobbigt när gruppen förändras, det kommer till eller faller ifrån hundar)
# Passivitetsträning i en miljö med mycket folk, ex park, cafe, centrum.
# Gå en promenad med någon som inte tillhör familjen.
# Träning vid dörren, när vi får främmande.
# Att Matte går ut genom dörren utan Frasse, separation.
# Kortkoppelpromenader.
# Promenader på annan ort.

Jag kommer nog komma på massa bra saker som vi kommer behöva träna på.
Så nu kör vi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0