Mattes oro inför nyår

Att oroa mig för hur Frasse skulle reagera inför alla smällare och raketer gjorde jag helt i onödan.
Han är ju inne i spökåldern och skäller ju till allt och inget, just nu.
Han har ju även reagerat på smällar, skott och dunsar innan det också.
Jag hade prata med familjen om att vi inte skulle hålla på och dalta med Frasse om har visade något, så alla va med på noterna hur vi skulle agera.
Det hade inte smällt mycket fyverkerier dagarna innan. Jag vet att det har smällt några, men vi har i alla fall inte hört några, vad jag vet.

På kvällen hittade Frasse sina platser han kunde ligga på.
( han gillar värme min hund)
 


Hans bur som vi hade tagit med va upptagen större delen av kvällen,
va det inte radiostyrdabilar i den, så va det ungar :)



Frasse skötte sig utmärkt hela kvällen, förutom en tripp han tog själv när han skulle ut och kissa ( han va lös) Han fick för sig att han skulle springa över till grannarna/skogen och lukta lite i viltspåren. Efter ca 10 minuter när vi hade sprungit runt i djupsnö och ropat och letat, kom han fram. Tack och lov, så var det ingen som sköt någon fyrverkerier då.

När 12-slaget kom, så skällde han någon enstaka gång. När husse sa åt han så slutade han upp med dumheterna och lag sig tillrätta och brydde sig inte mer om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0