Grundmoment klicker

Kurstillfälle nr 2
Det gick väl sådär denna gången också.
Jag vet inte vad det är, med jag vill så gärna busa med alla hundar som är det på kursen.
Jag bjuder in dem i bus, med det är ingen som vill. Förutom 1 som är 1 månad mindre än mig, men 4 gånger så större i storlek.

Denna gång så fick vi öva på:
* Bli, håll positionen ( tid, avstånd & störningar)
* targeting
Att sitta länge va inte så lätt för mig, när det fanns så många som man skulle försöka få kontakt med. Men Matte blev på lite bättre humör när hon märkte att hon hann i alla fall räkna till 7 sekunder tyst för sig själv. Jag är duktig på ögonkontakt, när jag vill :P
Tageting, det kände jag igen. Men vi har aldig använt oss av tagetsticka. Men den klurade jag ut snappt, för jag ville ju ha godis. Post it lappen och musmattan ( nudda med nos eller tassen) där gick det åt mycket godis.
Så när vi åkte från kursen, så va Matte på bättre humör. Hon får bara inte ha för höga förväntningar, för det är jättesvårt när det är en massa andra hundar där, som det skulle vara jätteroligt att få busa med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0